Може би най-успешният износ, който Турция прави през последната година е износът на ... телевизионни програми. По информация на вестник Today's Zaman през 2011 година южната ни съседка е продала над 100 телевизионни предавания, игрални филми и шоу-програми в над 20 страни по света. Приходите от това надхвърлят $ 60 млн.

Фират Гюлшен, който е председател на Калинос Холдинг (отговорен за производството на близо 80% от телевизионната шоу - продукция в Турция) не бърза да се радва на успеха, а коментира, че бизнесът е бил поразен от "арабската пролет". За сметка на това обаче, благодарение на нея, са отворени вратите пред нови пазари за турските телевизионни програми, което кара специалистите да очакват още по-добра 2012 година.

От друга страна политическите търкания между Турция и Израел не са се отразили негативно на продажбите на филмова продукция.

Гюлшен добавя, че през тази година не са били увеличаване цените на телевизионната продукцията и те са варирали между $ 500 до $ 15 000 на епизод. Онова, което според него е довело до успеха на турските сериали зад граница, са вълнуващите истории, които хората искат да съпреживеят заедно с героите от филмите, защото ги чувстват близки до себе си.

Любопитно е, че турските програми са били гледани повече в САЩ, отколкото в Близкия Изток. Според Гюлшен причината за това е, че турските герои, представени в телевизионните сериали, коренно се различават от тези в популярните "Lost" или "Heroes".

Най-голям интерес обаче към турските сериали отчитат в Гърция и България. Там  всеки втори зрител заявява, че е почитател на турските програми.

Фират Гюлшен допълва, че през тази година е била изработена документална поредица за Турция, която е била излъчена в Япония. Успехът от това се е отразил както във висока гледаемост на телевизионната програма, така и в ръст на японските туристи в Турция през това лято.

Публикациите за турските програми в списание Time също са имали позитивен ефект, особено за премиера на страната Реджеп Тайип Ердоган. Неговите пиари са отчели нарастваща популярност на турския политик в чужбина, благодарение на което в очите на публиката сега той е по-влиятелен от много други световни лидери.