Големите търговски вериги нерегламентирано са координирали търговската и маркетинговата си политика. Това съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията, седмица след като представителите на Сдружението за модерна търговия, което обединява веригите, се срещна с председателя на комисията Петко Николов.

Нарушението, което антимонополния орган е засякъл, е извършено от Метро, Билла, Кауфланд, ХИТ, Максима и Пикадили.

Търговските вериги са прилагали общи механизми на пазара на доставка на стока и са коодринирали промоциите си. Установени са действия за координация на доставни цени и отстъпки, установява КЗК.

Определението на антимонополната комисия не подлежи на обжалване. В срок от два месеца търговските вериги имат право на възражение и изслушване, след което комисията ще се произнесе окончателно по образуваното производство.