От вчера сутринта в София няма метан за зареждане на такситата, каза Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите. Крумов уточни, че в столицата около 57% от автопарка на такситата е снабден с инсталации за метан като сред тях най-голям е делът на големите компании. Всички те трябва да преминат на бензин.

Автомобилите, които зареждат с бензин, по правило са около 6%. Това са предимно малолитражни коли от около 1000 кубика, уточни Румен Крумов. Близо 37% са на пропан-бутан, каза Крумов. Като цяло за страната обаче съотношението е по-различно /49 на 51% в полза на метана/ и това е заради по-малкия брой станции за метан в провинцията, обясни той.

Според Крумов последните два дни не е намален трафикът на таксита и компаниите работят нормално. Никой от колегите не може да си позволи да не излезе, защото всички обслужват кредити, лизинги и други, коментира Румен Крумов.

На въпроса в какви размери той вижда увеличението на цените на таксиметровите услуги, Крумов предложи сами да изчислим това. Един средно статистически таксиметров автомобил харчи за един километър 11 ст., ако е на метан, 6.8 ст., ако е на бутан-пропан и 16 ст., ако зарежда бензин. Преминаването на бензин ще оскъпи услугата в частта гориво с около 40%, които на практика изяждат печалбата, посочи той. Останалите компоненти, които формират цената са свързани с цялостното инвестиране, такси, застраховки и др.

Помолен да коментира изявления на някои от неговите колеги, че се готвят за протести пред парламента, ако не им бъде осигурена метан-станция за зареждане, Крумов заяви: При целия размер на кризата, при положение, че детски градини, училища и болници страдат от недостиг на гориво и не се отопляват, това е крайно несериозно и неоснователно. Крумов каза още, че не е чул подобни изказвания и твърдения от нито един от колегите с бранша.

Източник БТА