Незаконните гаражни клетки в София са между 5000 и 7000, съобщи в сутрешния блок на БНТ шефът на дирекцията за контрол на строителството в Столичната община арх. Владимир Калинов. Те са поставяни основно през 80-те и 90-те години по осмотрание на собствениците и при липса на контрол и желание от страна на администрация да бъдат налагани санкции и да се намери решение на проблема с паркирането. Нови клетки вече не се поставят, тъй като първо, производството им е преустановено, и второ, от 2003 година съществува регламент, според който поставяне на такива конструкции е незаконно и се налагат санкции.

В момента се прави регистрация на всички гаражни клетки, дадени са подробни инструкции на районните администрации с цел да се изяснят собствениците. Гаражните клетки се маркират от общински служители и се залепват съобщения, с които се приканват собствениците да отидат в районната администрация, за да се регистрират. Клетки, които не са регистрирани, ще се смятат за поставени от „неизвестен извършител" и ще бъдат премахвани веднага. За останалите ще се търси решение според предложенията, които трябва да постъпят от районните администрации. Очаква се първите резултати да станат известни в периода април-май.

Глоби по отношение на остъклените балкони не са на дневен ред, каза Владимир Калинов. „Това, което общината иска да направи, е да помогне на собствениците на подобни жилища да решат и този проблем", каза той и обърна внимание, че най-многолюдни са панелните комплекси и там най-често се остъкляват балкони.

„Искаме да помогнем на хората да санират жилищата и да намалят разходите за отопление и в тази връзка ще помогнем и по отношение на остъкляването на балконите със санирането на фасадите и жилищния блок", каза Калинов, като допълни, че идеята е на главния архитект на столицата Петър Диков. Целта на общината е да помогне с изработването на типовите проекти, които могат да бъдат с остъклени балкони и без остъклени балкони и те ще бъдат дадени безплатно на хората, а в момента върви и идея за това да не се заплаща за разрешението за строеж, което ще е допълнително облекчение за хората, но за това трябва да има решение на общинския съвет.

Сградите с опасни фасади или опасни елементи от фасадите в столицата са между 300 и 350, съобщи шефът на дирекция „Контрол по строителството" в Столична община. В момента се прави поредният списък на опасните сгради, като четири вече са предвидени за събаряне, към което ще се пристъпи скоро.

Предстои анализ на причините за инцидента с шатрата пред централната жп гара в столицата, която поддаде, за да се вземе решение за нейната съдба, стана ясно от думите на арх. Калинов.