Стачки в железниците, закъснения на автобуси, задръстени градски улици – има много причини да се използва велосипедът, за да се стигне до работното място, пише БТА с позоваване на германски медии.

Все повече хора, които пътуват до работа, са изтощени от чакане на градския транспорт. Да пълзиш по градските улици в колата и да не можещ да намериш място за паркиране също е досадно.

Тенденцията велосипедът да се използва и за отиване до работното място, а не само за отдих, се наблюдава във Франция и Великобритания. Германия обаче е класически пример как градските жители се
качват на велосипеди.

Според
изследване на германския институт за транспорт DLR, близо 2 милиона души редовно използват велосипед, за да стигат всеки ден до работното си място и да се прибират след това. Последните засега данни са от 2008 година; тогава има увеличение от 1.4% по сравнение с 2001 година.

Всеки който използва кола, за да пътува средно 10 километра до работа и обратно, харчи 600 евро за бензин или дизел годишно, изчислили са германските транспортни специалисти.

В момента германски велосипедни клубове работят по проекти, в рамките на Национален велосипеден транспортен план, имащи за цел да убедят повече хора, които пътуват до
работните си места, да се качат на две колела.
До момента 40 000 служители от 18 компании са се включили в подобни обучителни програми.

Професор Инго Фробьозе от спортната академия в Кьолн е доказал чрез тестове колко здравословно е карането на колело. Тази дейност може да предпази служителите в офиса от много от най-честите заболявания, като компенсира седенето на бюрото пред компютъра.

Но хората, работещи за насърчаване използването на велосипеда като транспортно средство в града признават, че най-силен аргумент за качване на велосипед е финансовият аспект.