Walmart се прицели към нова пазарна ниша. Веригата, която разчита на покупките на масовия потребител в САЩ започва да се конкурира с Amazon на онлайн пазара, съобщава Financial Times.

 

Изпълнителните директори на Walmart обявиха, че компанията ще увеличи инвестициите си в търговията през интернет, където ще се насочи към потребителите с доходи между 30 000 и 60 000 долара на година.

 

"Ние имаме това, което имаме, и се стремим към това, което нямаме", коментира пред FT Нийл Аш, главен изпълнителен директор на Walmart за електронната търговия. "Можем да стигнем до всеки клиент в света чрез електронната търговия. Няма значение къде живее той или колко печели."


Потребителите с високи доходи са склонни да правят повече покупки онлайн. А целта на Walmart е амбициозна. Лидерът на пазара на дребно иска да изпревари онлайн лидера по продажби - Amazon, засилвайки конкуренцията за парите на интернет потребителите в САЩ, Великобритания, Китай и Япония.

 

Анализаторите очакват Walmart да генерира глобални приходи от 491 млрд. долара през текущата финансова година. От компанията прогнозират, че онлайн продажбите ще надхвърлят 9 млрд. долара, което обаче е около 2% от пазара.

 

Amazon е лидер в сектора с продажби на стойност 61 млрд. долара през миналата година, като на практика половината от най-богатите американци са пазарували през сайтовете на компанията през последните 12 месеца.