Вече десетилетия наред България държи имиджа на достъпна туристическа дестинация, но все още има проблеми с достигането на високо качество на услугите в сектора, въпреки че браншът формира 8.7% от Брутния вътрешен продукт /БВП/ на страната, пише днес The Wall Street Journal.

Според изданието, участниците в туристическата индустрия се оплакват и от големите комплекси, които привличат туристи с евтин ол инклузив, от лошата инфраструктура и ниското качество на обслужване заради дефицитът на опитни кадри.

Пред изданието гръцки турист е заявил, че миналата година със семейството му са отседнали в София, а след това са тръгнали към Варна с кола под наем. Те са пътували 7 часа до морската ни столица, като са били отклонени по обиколни маршрути, изпъстрени с дупки. По думите му, хубаво е, че в България е евтино, но липсва всякаква организация. Затова ако той се реши на нова почивка у нас – ще избере директния полет до морето.

Германски гражданин, който след пенсионирането си се е установил в Пловдив, пък е забелязал, че въпреки дипломите по туризъм, т. нар. експерти в бранша много често не владеят английски, да не говорим за немски. Той смята, че България изобщо не се възползва от природните си дадености.

Масовият туризъм в България страда от липсата на държавна организация и лоши мениджмънт и маркетинг, пише още в материала, посветен на българския туристически бранш.

Като основен проблем Соня Алексиева от Нов български университет очертава липсата на достатъчно квалифицирани кадри, продължава The Wall Street Journal. По думите й, за развиването на качествена туристическа услуга са необходими много и разностранни умения.

Малките играчи на пазара в България са изключително притеснени от "наводнението", наречено ол инклузив. Чуждестранните туристи се затварят в хотелите и не ги напускат. Краят на голямото харчене вече настъпи, оплаква се собственик на заведение в курорта Св. Св. Константин и Елена.

Изданието коментира и намерението на управляващите да създадат стратегия за развитието на културен туризъм в страната, след като край Созопол бяха открити мощите на св. Йоан Кръстител. Това, според вестника, е една крачка напред, като се забелязват и други знаци, доказващи волята на властта в България да подобри състоянието на туризма. Като пример е посочена магистрала Тракия, чието строителство започна ударно, за да бъде завършен аутобанът през 2012 г. Спомената е и нискотарифната авиокомпания Ryanair, която предизвика брожение сред авиопревозвачите у нас, след като от летището в Пловдив й оказаха някои привилегии, за да осъществява тя директни полети Лондон – Пловдив – Лондон.