Всеки от нас като потребител поне веднъж се е натъквал на стоки с изтекъл или изтичащ срок на годност. Ако се усетиш още в магазина е добре, но не са редки случаите, в които забелязваме, че стоката е развалена или с изтекъл срок на годност едва когато се приберем вкъщи.

Често търговци опитват да пласират стоките с изтичащ или изтекъл срок на годност по време на промоции. Това каза за Радио Варна Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите".

КЗП може да накара търговец да оповести, че мами

Тя даде пример и за друг капан, за който теябва да внимаваме.

"Когато потребителите са привлечени от съобщение за намаление, но отивайки в магазина виждат, че промоционалната стока е изчерпана. Тогава те се насочват към други стоки, които са оставени в непосредствена близост до празния рафт и подвластни на емоцията заради това, че намалената стока я няма, посягат инстинктивно към тази, която е в близост без да погледнат срока на годност. И когато се приберат вкъщи виждат, че той е изтекъл или ще изтече скоро", коментира Руменова.

istock
istock

Експертът предупреди и за друга нелоялна практика - двойната опаковка. Тя е използвана при предварително пакетираните продукти, поясни Руменова и обясни как една опаковка може да бъде двойна.

Работи ли сайтът за сравняване на цените на храните

"Наскоро имахме подобен случай с опаковка с бисквити. Махаме първия слой опаковка, на който е написана една дата за срок на годност. А в долния слой опаковка - датата е друга. Това показва, че самият производител е подходил така, че да удължи изкуствено срока на годност на продукта. Това обаче не може да се случи и без участието на самия магазин или търговец", обясни експерта.

Габриела Руменова подчерта, че институцията, която трябва да сигнализираме при подобни случаи е Българската агенция по безопасност на храните.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg