Националната асоциация за защита на потребителите предлага онлайн платформите за продажби да задължават продаващите да носят еднаква отговорност за качествата на стоките, договорните условия с потребителите и търговските практики, независимо от това дали са търговци по смисъла на Закона за защита на потребителите, или са физически лица.

Причината за това е бумът на оплакванията на потребители, които са потърпевши от покупки в интернет. 

Бум на измами при покупки в интернет

Дефектни стоки, забравени пратки, драстично разминаване между поръчано и доставено или празни пратки, както и откровени измами са най-честите проблеми, с които се сблъскват любителите на онлайн пазаруването. Тогава търговците най-често се укриват и връщането на парите или получаването на стоките става невъзможно.

При подобни проблеми, ако продаващият е физическо лице, търгуващо в интернет, по-често не може да се приложи и Законът за защита на потребителите.

istock
istock

Когато става дума за измама, случаят би трябвало да попадне в компетенциите на органите на реда, посочват от Националната асоциация. 

„Тези, които имат користни цели, често са и доста изобретателни и могат да ни заблудят. Нашият съвет е потребителите да не правят експерименти с търговци, които не познават или нямат добра репутация“, препоръча председателят на НАЗП Стоил Алипиев.

„Невинаги е лесно да се достинге до търговеца. Лице, което е имало користни цели, то съответно ще се е подготвило добре да не може да се стигне до него по лесен начин“, посочи още Алипиев.

Той добави, че „голяма част от потребителите изобщо не търсят правата си за суми от 50 до 300 лв., тъй като това е свързано обикновено със съд и дълги процедури“.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg