Едва 22 на сто от родните хотелиери не обявяват цените на сайтовете си. Това показват резултатите от проучването на Travel Academy за маркетинговото позиционирането на българските хотели.

В същото време световните тенденции показват, че 73% от потребителите не биха потърсили контакт на сайта на хотела, ако там няма цени, а 36% биха потърсили резервация чрез онлайн система или туроператор. При 75% от изследваните хотели се оказва, че не е ясно определено обявените цени за какъв сезон или година се отнасят и често е причини за загуба на клиенти.

Един от изводите от проучването между 425 произволно избрани места за настаняване е, че има изостаналост в маркетинга и технологиите сред хотелиерите, които очакват материално-техническата база сама да привлича туристи, отбеляза Димо Желев от Travel Academy.

Само 15 на сто от хотелите у нас имат вариант за виртуална разходка, докато в местата за настаняване от страните от Западна Европа този процент достига до 25 на сто. Международни изследвания показват, че около два пъти е по-голяма вероятността за интерес за резервация на стая, ако хотелът предлага панорамна разходка.

Около половината от хотелите имат мобилна версия на сайтовете си, а през последните 6 години ръстът на резервации през смартфони е нарастнал с 2300%.

Тенденция до 2020 г. резервациите през мобилни телефони да доминират над тези през компютрите. 30 на сто от изследваните обекти с по-ниски категории нямат изобщо интернет страници или ако имат, то информацията не е актуална.

По думите на Антон Пенев от Travel Academy сред основните предизвикателства пред бранша в следващите две години е гарантиране безопасността на туристите, и навлизането на технологиите и споделената икономика. Тази година запазване на нивата от предходната, която беше най-успешна за туристическия бранш.

Водещите пазари се запазват Германия, Румъния и Русия, а ръст се отчита на записванията от Великобритания, Украйна и Полша връщат се и полските туристи. Българите основно търсят системата "ол инклузив", особено в морските курорти.

На 15 септември 80 хотела в София и Пловдив ще се включат в "Нощ на хотелите". Срещу 50 лева ще може да пренощуваме в хотел от висока категория с включена закуска.