Всеки десети пътник на авиокомпаниите е с повреден или загубен багаж, а един от всеки четири полета се забавя. Това сочат данните от международно проучване в осем държави.

В разгара на лятото проблеми с полетите могат да вгорчат всяка отпуска,.а жалбите срещу авиокомпании са се увеличили, съобщи Людмила Тренкова, началник отдел „Международно сътрудничество“, в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“

Ако в срок от 6 седмици до 2 месеца въздушният превозвач не отговори или отговорът, който е изпратил на пътника, не е удовлетворителен, тогава той може да се обърне към нашата въздухоплавателна администрация, когато събитието се е случило на летище на територията на България, добави Тренкова пред БНТ

Въпреки че все повече потърпевши търсят правата си, все пак остава голям процентът на тези, които не знаят в какви ситуации могат да настояват за обезщетение, сочи статистиката.

75% от пътниците, чиито полети са закъснели повече от 3 часа, не са получили обезщетение, сочат още данните от проучването. Първото, което пътникът трябва да направи, е да подаде жалба към превозвача.

При закъснение повече от 5 часа всеки има право да се откаже от пътуването и да настоява за възстановяване на парите за билета.

Анулирането и отмяната на полет води след себе си още цял куп загуби - изпускане на влакове и автобуси, резервации в хотели, предплатени услуги. За тях компенсация няма. Пътуващият има право само на обезщетение от 125 до 600 евро.

При анулиран полет нямаме право на обезщетение, ако предупреждение за анулирането е направено 14 дни по-рано, има предложение за друг маршрут; анулирането се дължи на извънредни обстоятелства.

Два месеца е срокът, в който от авиокомпанията трябва да отговори на жалбата на своя клиент. В противен случай има риск от глоба или съдебен иск, припомниха от въздухоплавателната администрация.