„Казусът за тол системата съществува от година. Шефът па АПИ беше критикуван несправедливо. В този случай проблемът е в общините. Те имаха една година да се разберат с агенцията кой ще поддържа съответните участъци.

Помним трагедията край Своге. Тогава АПИ и общината си прехвърляха отговорността кой е трябвало да поддържа пътя. Потребителите се таксуват по два начина – чрез винетка или чрез данък. Няма безплатен обяд, трябва да си плащаме”.

Искат винетка за 200 метра път

Това заяви пред NOVA Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Той допълни, че в транспортната ни система има доста дефицити.

„Отказът да въведем тол системата отлага решаването на конкретни задачи, свързани с пътната безопасност. България е на последно място в Европа по сигурност на пътищата. През 2010 г. последни бяха гърците. Те обаче въведоха тол и бонус-малус системата. Направиха и реформа в административно-наказателния си процес. В момента страната е на първо място в ЕС по брой намаляване на жертвите на пътя за 10 години. У нас 90 % от маркировката не отговаря на изискванията. Това води до повече загинали”, поясни Милчев.

istock
istock

Той коментира и защо се саботира тръгването на системата. 

Край на седмичните винетки за камиони

„Ще станат ясни претоварванията, извънгабаритните товари и нерегламентираните превози. Тол системата ще разкрие огромен брой престъпления. Ще има и по-малко катастрофи, тъй като ще се контролира средната скорост”, заключи Богдан Милчев.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg