Инфраструктурата на Слънчев бряг е в плачевно състояние, а проблемите се повтарят година след година, без да намират трайно решение. Това заяви Елена Иванова, заместник-председател на Съюза на собствениците в Слънчев бряг, по време на изнесено заседание на Комисия по туризъм към Народното събрание в Созопол.
"Нямаме нови проблеми – имаме стари, които просто никой не решава. А когато една тема стои нерешена толкова време, тя спира да е просто предизвикателство – тя става пречка пред развитието на туризма", каза Иванова. По думите ѝ, визията на комплекса Слънчев бряг е крайно незадоволителна.
Какви заплати взимат спасителите на плажа това лято
"Алеите са в лошо състояние, тротоарите – опасни, осветление липсва на много места, а кошчета за отпадъци просто няма", каза Елена Иванова. Тя посочи и проблем с организацията на паркирането в курорта. Според нея, сегашният модел на контрол води до напрежение сред туристите още при пристигането им. Хотелиерът обърна внимание и на административните пречки при наемането на сезонни работници.
"Процедурите остават сложни и неефективни – изисква се например нотариална заверка на виза, поставена от българска консулска служба. Това е ненужно, скъпо и абсурдно. Водим работниците с автобус до нотариус, вместо да ги използваме там, където са нужни – в хотелите", подчерта тя. Не може в 21-ви век да няма електронна процедура за удължаване на визи, коментира още Иванова.
"Трябва да ги качим на автобус, да ги заведем до Бургас, да чакат с часове – а всичко това може да се направи онлайн. Искаме ефективност, не просто реформи на хартия", каза Иванова и добави, че често се наблюдава липса на координация между институциите, включително при трудовите инспекции.

Тя коментира и проблемите с въздушната свързаност с думите: "В Бургас липсва интермодалност и свързаност със София, където кацат повечето нискотарифни компании. Туристите нямат достъп до Южното Черноморие, ако не пътуват с личен транспорт", подчерта тя и настоя за повече национална туристическа реклама, насочена към нови и млади туристически аудитории. Голяма част от младите туристи от Германия дори не са чували за България. Тези, които идваха по традиция, вече не пътуват, коментира Иванова.
Недостиг на кадри и визови затруднения пред летния туризъм
"Трябва да стигнем до новото поколение – чрез инфлуенсъри, дигитални канали и чрез самите туроператори, които най-добре познават пазарите си", посочи тя.
Иванова подчерта, че въпреки трудностите, бизнесът не се отказва.
"Ние, частните собственици, не спираме да се борим, за да осигурим успешен летен сезон. И се надявам, че в края му ще можем да се поздравим за това", каза още заместник-председател на Съюза на собствениците в Слънчев бряг.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase