2,7 милиона туристи са регистрирани от януари до края на май, заяви заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева, като обвърза резултата и с приемането на страната ни в Шенген от началото на годината.

Отчетени са над 6 милиона нощувки, каза още Георгиева. Според нея с въвеждането на еврото от началото на 2026 година страната ни ще стане още по-атрактивна дестинация за чуждите туристи: 

"Приемането на България в еврозоната е не само икономически процес, но и възможност за изграждане на нова идентичност на страната ни в европейски и глобален контекст, което носи повече сигурност, стабилност, гъвкавост и надяваме се повече инвестиции в България. Еврото е предпочитаната валута при почти 40% от трансграничните плащания в световен мащаб и за почти половината от износа на ЕС в световен мащаб". 

Туризмът ще се развива добре след приемането на еврото, защото ще даде възможност за привличане на повече чуждестранни туристи и инвеститори. Страната ни трябва да се възползва от шанса да се рекламира като екосъобразна дестинация с исторически забележителности и културни събития. Около това мнение се обединиха кметове на общини и експерти от туристическия бранш, които взеха участие в дискусията на тема "Еврото, околната среда и устойчивият туризъм: Нови хоризонти в обща валута".

Събитието бе организирано днес в Министерството на околната среда и водите (МОСВ).

София с 11% ръст на туристите за полугодието

Държавата трябва да инвестира в силна реклама и да атакува чуждестранните държави, коментира кметът на Кюстендил Огнян Атанасов, според когото страната ни не е достатъчно силно представена зад граница. Той очаква туристопотокът да се увеличи след приемането на еврото. С влизането в еврозоната ставаме по-предвидим партньор, посочи също Атанасов.

Ключово за българите и икономиката е пълноправното ни членство в еврозоната, каза Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Тя посочи, че след януари 2026 г. България ще бъде сред напредналите европейски държави. По думите й развитието на туризма, на фона на приемането на единната европейска валута, показва синергията между държавата и местната власт. Тя посочи, че има примери за кметове, които със своето лидерство успяват в рамките на един мандат да реализират успешна програма за развитието на региона.
 

istock

Влизането на България в еврозоната е огромна възможност за силно рекламно послание на самата държава като дестинация и погледът на света ще се обърне към нас, коментира още Карастоянова.

Експертът отбеляза, че в света все повече се надгражда концепцията за екотуризъм, за предлагане на биохрани в контекста на философията за дълголетие. Чистият въздух, чистата вода и храна, в съчетание с природата, се превръщат в значима даденост, отбеляза още Карастоянова.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase