Българските граждани могат да подават по електронен път заявление за издаване на лична карта.

За целта няма да е необходимо ползването на квалифицирано удостоверение за електронен подпис.

Промените стават факт, след като Министерският съвет промени Правилника за издаване на български лични документи.

Целта им е да се намали административната тежест на гражданите.

Намаляват се сроковете за издаване на паспорт, когато заявлението е подадено в дипломатическите и консулските представителства на страната ни в чужбина.

Електронните кадастрални услуги с 30% по-евтини

Дава се възможност за лично получаване на български личен документ чрез лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга, когато заявлението за издаването на документа е подадено лично в дипломатическите и консулските представителства на страната ни в чужбина, което предлага тази услуга.

istock
istock

Осигурява се и възможността за подаване на заявление за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство в определени случаи и в районни управления към ОДМВР по постоянен адрес на заявителя.

Колко време фирмата пази трудовите договори

Предвидено е още издаването на временен паспорт да се съгласува от дипломатическите и консулските представителства само с Министерството на външните работи.

Изключение се прави в случаите на издаване на временни паспорти на български граждани, на които след 1 септември 1999 г. не са издавани български документи за самоличност, когато тяхното издаване се съгласува с МВР.

Разкодирай личните си финанси с Pariteni.bg. Каним те да участваш в конкурс за 50% стипендия, предоставена от Pariteni.bg, за работилница „Лични финанси: как да инвестираме по-добре“ на The Business Institutе. За целта трябва само да попълниш формуляр за кандидатстване до 22.11.2019.


За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg