Немският застрахователен гигант Allianz ще започне да предлага застраховка за пътувания в космоса с надеждата, че по този начин ще яхнат новата вълна на „обикновените астронавти“ в навечерието на първите комерсиални космически пътешествия догодина, съобщи Ройтерс.

Компанията ще започне продажбите на новите полици за космически туризъм от началото на следващата година, за да съвпадне със старта на Virgin Galactic, компанията за космически полети, която е собственост на притежаваната от Ричард Брансън Virgin Group.

Около 450 души вече са резервирали места на цена от 200 хил. долара за петминутните пътувания в суборбиталното пространство – точката, от която започва безтегловността и може да се види заоблеността на земята и мрака на космоса.

„Гледаме на космическия туризъм като на нов пазар за следващите поколения пътешественици“, казва според заетия с проекта акаунт директор Ерик Морацин.

Според него цените на застраховкитепредстои да бъдат финализирани, но вероятно ще започват от 700 долара за най-базовото покритие и ще стигат до над 10 хил. долара.

"Обикновено цената на застрахователната полица е около 3-4% от крайната стойност на пътуването. Ако покриваме риска отмяната на пътуване например, загубата на която е изложен клиентът би била 20 хил. долара, колкото е сумата на депозита, така че цената на полицата ще е около 700 долара, обяснява Морацин.

По думите му Allianz е скицирана около 20 различни застрахователни пакети, в които се добавят покрития за медицински разходи, багаж и други подобни. Морацин е бил предпазлив относно даването на твърде много детайли, от които биха могли да се възползват конкурентите, които също искат да навлязат на пазара на космическите пътувания.

Virgin не е първата компания, която предлага пътувания в космоса срещу заплащане. Space Adventures вече изпрати седем човека в космоса и в момента предлага на потребителите възможност да правят космически разходки и обиколки на Луната. Boeing Co също заявиха, че планират да разработя пътнически космически кораби.

Плановете на САЩ да ограничат мисиите на НАСА, донякъде поражда настоящия интерес на търговските фирми към предлагането на космически пътувания.

След пенсионирането на щатската совалка, Вашингтон обяви плановете си за инвестира 850 млн. долара в пътнически космически кораби и в бъдеще да започне да плаща на търговските компании да качват американските астронавти в космоса.