Почти 7 от 10 интернет потребители в ЕС са пазарували онлайн през 12-те месеца на 2017 г. Това показва статистика на Евростат.

Делът на електронните купувачи има значителни разлики в държавите членки на ЕС, вариращи от 23% от интернет потребителите в Румъния, 27% в България и 39% в Кипър до 86% в Обединеното кралство, 84% в Швеция и 82% в Дания, Германия, Люксембург и Холандия.

Като цяло делът на електронните купувачи в интернет потребителите нараства, като най-висок процент се отбелязва при възрастовите групи 16-24 и 25-54 години (71% всяка).

Електронните купувачи от възрастовата група 16-24 години купуват основно дрехи и спортни стоки (71% от всички покупки).

Домакинските стоки съставляват 50% от електронните покупки за тези на възраст 25-54 г., докато 57% от покупките, направени онлайн от по-старата възрастова група (на възраст 55-74 години) са за настаняване и почивка.

Основни констатации от доклада са, че е-пазаруването нараства стабилно, като най-голямо увеличение има сред младите интернет потребители, най-популярните онлайн покупки са дрехи и спортни стоки, следват екскурзиите и почивките. 69% от електронните купувачи съобщават, че нямат проблем при закупуване онлайн.

Основна причина потребителите да не пазаруват онлайн е, че предпочитат да пазаруват лично. 33% от купувачите онлайн купуват или поръчват стоки или услуги от търговци в други държави от ЕС.