Обекти като магистрали, мостове, стадиони, болници, училища, затвори и гари да се изграждат с частни капитали. Тази възможност дава законопроектът за публично-частното партньорство, който часове се обсъжда в парламента. Частите инвеститори ще могат да се възползват след партньорски договор между държавата или общината с фирмата. При обектите, които не генерират приходи, държавата и общината освен терена ще могат да дават и пари, за да се реализира съответният проект. Със законопроекта се променя и законът за концесиите. Към законопроекта, изготвен от правителството, имаше редица критики от страна на БСП и Синята коалиция.

Независимият депутат Георги Терзийски призна, че има чувството, че законопроектът е правен от „асистентка на Хари Потър". „Взета е една щипка от концесиите, взета е една щипка от закона за обществените поръчки, една щипка от публичното партньорство и се опитвате да сглобите закон за публично-частното партньорство, който в крайна сметка предизвиква вещерски бъркоч в целия този сектор", обърна се той към управляващите от ГЕРБ.

Бившият транспортен министър и депутат от левицата Петър Мутафчиев изтъкна, че се предлага публична държавна собственост, включително инфраструктура в публично-частно партньорство. „В една система, която е много по-лека от закона за концесиите, където се дава възможност не за 35 години да стопанисваш и да инвестираш, а за цял живот", допълни народният представител. Той призова колегите си този въпрос да бъде изчистен и да се остави на закона за концесиите добрата според него практика, която е показала добри резултати в България и само частната общинска и държавна собственост да бъде обект на закона за публично-частното партньорство. „В противен случай става мешавица, от която, честно казано, започват съмнения за това, че се прави в интерес за един много по-облекчен режим, за да се стигне до общинската и държавна инфраструктура на едни определени кръгове, които отдавна явно целят това", допълни той.

Според съпредседателя на Синята коалиция Мартин Димитров, за да има каквото и да било увеличение на размера на концесията, трябва концесионерът да докаже, че основният предмет на договор не може да бъде изпълнен. „Да, това пак има лично усмотрение, но е друга хипотеза. Ако я няма тази хипотеза, ще осъмнем през 2012 година с хиляди концесионери", коментира той и допълни, че „случаят Банско ще се стори като много лека и безпроблемна история".

От своя страна Аспарух Стаменов от управляващата партия изтъкна, че така предложеният законопроект е в унисон и голяма крачка към постигане на високата цел, която си е поставило правителството на премиера Бойко Борисов, а именно по думите на дупитата да превърне страната в една средноразвита европейска държава.