Жените са новата цел на банките у нас. Финансовите анализатори определиха, че нежният пол е много обещаващ и надежден платец. Затова трезорите вече направиха продукти и салони само за жени.

Розовата кредитна карта Дайнерс клуб Фърст лейди е предназначена само за нежния пол, като в нея е включена безплатна медицинска застраховка с лимит до 5000 лева за лечение на рак на гърдата. По-класната - червената Фърст лейди, върви с полица с двойно по-високо покритие - 10 000 лева. Издател и на двете пластини е ПИБ, която от години ухажва дамите като лоялни и обещаващи клиенти.

Новата тенденция на сегментиране на банковия пазар по полов признак беше приета и от други банки. УниКредит Булбанк си направи труда да преброи каква част от клиентите й са мъже и каква жени. Излезе, че именно дамите са с по-голям дял сред активните ползватели на финансови услуги, пише вестник "Марица".

Жените са 52 на сто от всички клиенти на трезора, като основна част от тях са в най-дееспособния си период между 25 и 55 години, показа пазарният анализ на най-голямата банка у нас. Затова трезорът откри филиал само за жени в София, а в Пловдив, Варна, Бургас и други големи градове - зона за обслужване само на дами.

Тези от тях, които ползват серията банкови продукти за жени, наречени “Донна”, получават като бонус още куп благинки. Сред тях е каталог със заведения, ресторанти, магазини, хотели, където жените да пазаруват с отбив от цената от 5 до 40 на сто, или преференциални кредити или депозити през първите три години от майчинството им.

54% от депозитите и на ПИБ са с титуляр жени, сочи статистиката на финансовата институция за началото на годината. Именно това ни провокира да създадем продукт, насочен конкретно към дамите, коментираха тогава от банката.

Розовата и червена карта Фърст лейди на ПИБ са с различен кредитен лимит, според личната кредитна оценка на кандидатката. И докато за розовата може да се пробва всяка жена, то червената се дава само на избрани, на обществено значими дами, конкретизират от банката. При това най-елитната женска пластина се дава само след покана от банката, която пък вече е анализирала оборотите, завъртени с розовата карта и редовността на погасяване на вноските.

Освен удобствата на стандартна карта Фърст лейди урежда пазаруване с отстъпки в над 400 търговски обекта в страната и безплатно обслужване в над 450 ВИП салона на редица международни летища, безлихвен гратисен период и участие в кеш-бек програма. Жените в клуба ходят заедно на специално организирани шопинг турове, концерти, ревюта и други ВИП прояви, до които редовите хора трудно биха се уредили с покани.

Таксите за пластините не са за подценяване. Членската такса за розовата карта е 4.90 лева на месец, или 58.80 годишно, а на червената - 16 лв. на месец, или 192 лева. При теглене на банкомат в страната или чужбина знатните дами олекват с 4 лева плюс 3 на сто от сумата. Ако пък решат да изтеглят пари на каса, дори и на банката издател, то веднага се разделят с 5 процента от сумата.

Факт е, че банките стават все по-иновативни в привличането на нови клиенти. Две от тях направиха истинска революция, като сложиха и детски кътове в самите офиси. В Пловдив съвсем скоро такъв център откри МКБ Юнионбанк. Той е обзаведен с миниатюрни сини масички със зелени столчета, цветни моливи, блокчета за оцветяване и шарени книжки.

Детските кътове в банковите салони се радват на голяма популярност в Германия. Целта ни е родителите наши клиенти да могат спокойно да извършват своите операции, без да се притесняват и търсят на кого да оставят децата си, посочи Стоян Бозвелийски, директор Клонова мрежа в банката. Такъв специализиран детски кът откри и УниКредит.