56% от активното градско население на възраст между 15 и 55 години притежава компютър вкъщи. 65% от всички домашни интернет потребители пък могат да бъдат определени като активни потребители на световната мрежа, т.е. влизат и използват интернет всеки ден.
Това показва проучване на интернет пазара, направено от „Маркет Тест“ по поръчка на БТК през май тази година.
Все по-често домакинствата купуват втори домашен компютър и в момента такъв имат близо 9% от населението в големите градове. Увеличава се и броят на ползвателите на интернет връзката вкъщи. Изследването сочи още, че във всяко домакинство с повече от един член поне двама са интернет потребители. Мрежата най-често се използва за електронна поща, търсене на информация или обмен на кратки съобщения.
Изследването на „Маркет Тест“ показва, че пазарният дял на БТК ADSL сред градското население се повишава за сметка на ЛАН доставчиците. ЛАН връзките все още съвкупно държат 56% от пазара на домашния интернет, следвани от интернета през кабелна телевизия (20%) и БТК ADSL (18%).
Коментари
0