Най-голям интерес да аутсорсват в България проявяват компании от Австрия и Германия.


Голяма част от тях са от сектора на електронната търговия. Това е констатацията на Филип Угринов, изпълнителен директор на Call Point New Europe.

 

Компанията представи страната ни на най-голямото аутсорсинг изложение в света, което се проведе неотдавна в Берлин. Три са основните теннденции, които се очертават по време на събитието.

 

Комуникацията в социалните мрежи като Facebook на компаниите и потребителите става част от услугите на кол центрове. Всички компании, които активно правят бранд мениджмънт, търсят начини да водят постоянен диалог с клиентите си в социалните мрежи.

 

Оказва се също, че за компаниите е по-ефективно да ползват услугите на външни кол центрове, които имат ресурса да осъществяват тази комуникация 24 часа, 7 дни в седмицата.

 

„Предимството на кол центровете е, не само че са гъвкави по отношение на човешкия ресурс, но и разполагат с необходимата технология, за да водят качествено тази огромна като обем комуникация“, казва Угринов.

 

По думите му това е нещо съвсем ново, което навлиза в аутсорсинг индустрията по целия свят. „Неминуемо тази нова тенденция ще се появи и при българските кол центрове”, допълва той.

 

От компанията съобщават за още 2 новости, които навлизат в бранша: въвеждане на възможности служителите да работят от вкъщи и ръст при дела на негласовите услуги през e-mail, чат и др.

 

Целта на работата от вкъщи е да се постигне по-високо качество на услугите, по-доволни клиенти и служители. При разговор, проведен от вкъщи, в по-голяма степен се проявява индивидуален подход към клиента и той чувства повече лично отношение.

 

Негласовите услуги също започват да набират все по-голяма популярност в аутсорсинг индустрията. Те са особено подходящи за определен случаи – например при резервация на самолетен билет, където всичко до голяма степен е стандартизирано.

 

200 нови служители назначи Call Point New Europe през 2010 г. Компанията отчита 64% ръст в оборота за 2010 спрямо 2009 г.