Групата от дружества под шапката на Булгартабак приключи 2012 г. с консолидирана нетна печалба от около 90 млн. лв.

 

Всички водещи предприятия в групата отчитат подобрения на индивидуалните си финансови резултати, спрямо тези от предходната година. Това сочат публикуваните одитирани данни за 2012 г.


Булгартабак продължава да бъде пазарен лидер в страната. Реализираният обем цигарена продукция на вътрешния пазар през 2012 г. е равен на обема, реализиран през 2011 г., въпреки намаленото потребление на цигари, вследствие от влязлата през месец юни забрана за пушене на закрити обществени места.


Като цяло групата Булгартабак отчита ръст на пазарния дял на слимовите си цигари, цигарите във формат 100’s и десет късовите цигари и лек спад в обема на кингсайз продуктите.

 

През 2012 г. бяха пуснати нови асортименти в най-бързо растящия сегмент 100’s, както и три нови асортимента от водещия бранд Victory - Victory Menthol, Victory Gold 10’s и Victory Blue 10’s.


За изминалата година износът на дружествата възлиза на 19 165 млн. къса, докато през 2011 г. е бил 15 649 млн. къса. Налице е ръст в натуралните обеми в размер на около 22.5%.


През изтеклата година бяха осъществени първите износи на цигари за държави от Азия, Африка и Карибския регион. Беше пусната линия за производство на цигари супер слимс 83 мм само за износ.


През 2013 г. Булгартабак ще продължи политиката си по продуктово обновяване и технологично модернизиране.


Групата включва “Булгартабак – Холдинг” АД, София-БТ АД, Благоевград-БТ АД, “Булгартабак-Трейдинг” АД, Булгартабак-Трейд ФЗКО, Дубай, Обединени Арабски Емирства, „Асеновград-Табак“ АД, „Хасково- Табак“ АД, „Шумен-Табак“ АД.