Декларация с искане за спешни инвестиции  и действия от страна на държавата за възстановяване и използване на  мощностите и потенциала на пристанище Бургас ще бъде изпратена до министър-председателя, председателя на Народното събрание и министъра на транспорта

Документът беше приет днес по време на спешна среща в общината на  местни и пристанищни власти, депутати, синдикати и представители на морския бизнес. Целта й беше да се формулира единна позиция на Бургас за развитието на местния порт, който е в изключително тежко финансово-икономическо състояние заради икономическата криза.

В декларацията се настоява  държавата да предприеме незабавни и ефективни действия за възстановяване и използване на съществуващия вече потенциал на пристанищните мощности.

През последните години над 200 млн. лева бяха инвестирани в бургаския порт за изграждане на Терминал за насипни товари 2А и дълбоководен канал. Поради драстичното намаляване в дела на тежката индустрия у нас това капиталовложение не можа да изпълни своите цели.

В тази връзка Бургас иска бърза инвестиция от около 10 млн. лв. за спешно преструктуриране на част от Терминал 2А, за да може там да се разтоварват и контейнеровози. Отделно от това градът очаква доста по-сериозни средства за строеж на новия контейнерен терминал 1А.

В документа стоят подписите на кмета Димитър Николов, областният управител Константин Гребенаров, депутатите Димитър Бойчев и Иван Вълков, директорът на Пристанище Бургас Руслан Петков, Павел Маринов и Александър Александров от „Институт за регионални стратегии”, Живко Петров - Морска администрация, Стефан Нейчев - Национална компания „Пристанищна инфраструктура”, Красимир Стойчев - заместник-кмет на община Бургас и Тодор Янков – експерт по морска политика в Община Бургас.

Депутатите Иван Вълков и Димитър Бойчев се ангажираха да организират среща с транспортния министър в началото на следващата седмица, на която ще присъстват кметът Николов и областният управител на Бургас Константин Гребенаров. Тогава на Александър Цветков ще бъде представен бизнес план за развитие на порта, точна сметка за средствата и времето, необходими за преустройството на терминал 2А.