Доверието на потребителите слабо се покачва от началото на годината, показват данни на Националния статистически институт.

Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване. Българинът е все още предпазлив при покупка на кола и жилище.

През януари общият показател на доверие на потребителите нараства с 2.3 пункта спрямо равнището си от октомври миналата година, което се дължи на повишеното потребителско доверие сред градското население. При населението в селата равнището на показателя остава без промяна.

Оценката на потребителите както от градовете, така и от селата за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната се подобрява.

По-благоприятни в сравнение с октомври миналата година са оценките и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Потребителите продължават да отчитат покачване на цените през последната година. По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към запазване или незначително намаление.

Последната анкета на националната статистика отчита влошаване на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба.

Намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващата година са по-резервирани. Негативна е нагласата на хората във връзка с покупка на кола и покупка или построяване на жилище през следващите дванадесет месеца.