Как да си върнете парите, ако почивката се окаже разочарование
При неправилно изпълнение на договора за пакетна почивка на туристите може да се върне цялата платена цена, дори когато са им били предоставени някои услуги. Това посочват от Активни потребители. Решението ...
Не подписвайте нови договори или анекси заради еврото
Асоциация "Активни потребители" дава обяснява какво трябва да знаем за прехода към новата валута. Експертите отговарят на най-масовите въпроси на потребителите и им дават ценни съвети, за да се ориентират ...
Търговци използват нов трик, за да нарушат правата ни
Служител на компания се свързва с вас и ви предлага сключване на нов или подновяване на действащ договор. При съгласие от ваша страна, ви го доставят на посочения адрес, но ако след полагане на подписа, ...
Не рискувайте правата си: Винаги подавайте писмена жалба
Подценяването на писмената жалба в спор с търговец може да остави правата ни без защита. Това напомнят от “Ние, потребителите” по повод множество случаи, в които хората се оказват затруднени да решат възникнал ...
Как да се справим с агресивни търговци по телефона
“Телефонните продажби” на скъпи продукти са все по-честа практика, която улеснява търговците, но обърква потребителите за качествата на предлаганите стоки и услуги и за правата им при тези сделки. Дори ...
Какво да правите когато закупена стока се окаже с дефект
Купувате продукт, а той се оказва дефектен или съвсем скоро отказва да работи изправно. Случвало се е почти на всеки, но какви са правата ни и как да ги защитим, обясняват от онлайн платформата „Ние, потребителите“. Потребителските ...
До 3000 лева глоба за неспазване на работното време
Добрите търговци изпълняват задълженията си, колкото и незначителни да изглеждат, защото за купувачите може да са от значение. По време на летните месеци някои обекти променят работното си време, но ...
Продават опасни фалшиви стоки
Фалшивите продукти са навсякъде около нас, а потребителите ги купуват заради по-ниски цени, примамливи фиктивни отстъпки от 80-90%, дори от незнание. Какви обаче са рисковете, как да разпознаваме стоките ...
Хранителната индустрия пред трансформация: Какво искат купувачите
Потребителите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) търсят здравословни, достъпни и местни хранителни продукти. Това показват резултатите от последното глобално проучване на PwC "Voice of the Consumer 2025" ...
Десетки сигнали дневно срещу спекулации с цени на храни, лекарства и услуги
Десетки сигнали дневно подават граждани срещу нелоялни търговски практики, включително изкуствени промоции, ценови скокове и подвеждаща информация на платформата за граждански контрол Antispekula.bg. Само ...