Платеното паркиране е европейска практика и няма алтернатива. Алтернативата е хаос. Това каза пред БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова.

Редно е всички да се обединим около философията и основната цел на тези промени - ограничаване влизането на много автомобили в идеалния център, допълни тя.

Фандъкова припомни, че Синя зона има и в момента и допълни, че повечето хора, живеещи в центъра, осъзнават ползата от платеното паркиране, защото така се създава възможност да се освободят тротоарите от паркирани коли и се осигурява достъп на живеещите в центъра до собствените им гаражи. Кметът на София поясни, че е опростена процедурата по издаване на стикер и необходимите документи са сведени до лична карта, талон на автомобила и документ за собственост на жилището или пък, че гражданинът е наемател.

По думите на столичния градоначалник новата наредба за паркиране е трябвало да влезе миналата година, но тогава не е имало алтернативи за гражданите. Изчакахме момента, в който създадохме няколко алтернативи за хората. Неслучайно миналата година не се съгласих наредбата да влезе в сила. На 31 август откриваме втория лъч на метрото. Три буферни подземни паркинги отварят врати до края на септември. Това също е алтернатива, подчерта тя.

Цената на билета за градския транспорт в София няма да се увеличава, въпреки покачването на цените на горивата, заяви още Фандъкова. В ход е и проект за отпускане на европейска субсидия за закупуване на над 100 съчленени автобуса. Проектът ще се реализира догодина. Предвижда се и доставка на нови тролеи.