Маркетинговите проблеми на най-големия производител на автомобили в САЩ изглежда отново се задълбочават и ако скоро не бъдат взети мерки General Motors може отново да влезе в процедура по фалит, пише South Bend Tribune.

 

От компанията докладваха спад на печалбата си с 41%, и огромна загуба от операциите с в Европа. В същото време продажбите в Северна Америка се забавят, като приходите от тях намаляват вече две поредни тримесечия, което се случва за първи път от 2009 г. насам.

 

През второто тримесечие печалбата на GM намаля до 1.5 млрд. долара, като компанията отчете нетна загуба от операциите си в Европа в размер на 361 млн. долара. В Южна Америка производителят на автомобили също е на загуба за месеците от април до юни, но само от 19 млн. долара.

В Северна Америка печалбата на компанията преди облагане с данъци е намаляла с 13%, до близо 2 млрд. долара.

Освен това GM прогнозира спад на приходите си от пазарите в САЩ и Канада през третото тримесечие на годината.

Нещо повече, пазарният дял на компанията намалява във всички изброени региони, като само в САЩ пада с цели 2 процентни пункта, до 18.2 на сто.

Резултатите на GM са показателни и за американската автомобилна индустрия като цяло. Изглежда последните две години на възход не са донесли фундаментални промени в сектора и той продължава да страда от много от проблемите, който докараха GM до фалит.