Google обяви, че броят на регистрираните потребители на YouTube е надхвърлил 1 млрд. Постижение подобно на това, което отбеляза Facebook през октомври миналата година. Причината за силния растеж са покупките на уеб ориентирани мобилни устройства.

 

Почти всеки втори потребител на интернет в света посещава YouTube. Но огромният брой потребители повдига и някои въпроси, като например за разходите по обслужването на трафика в сайта за видео споделяне, пише Financial Times.

 

YouTube стартира през февруари 2005 г., една година след Facebook, като в първите си години се намираше в малък офис над ресторант за бързо хранене в Сан Матео, Калифорния.

 

Подобряването на скоростта на интернет връзките накара все повече хора да ползват сайта и го превърна в апетитна хапка за по-големите играчи на пазара. Още тогава основен проблем на YouTube бяха авторските права. Проблем, който не попречи на Google да го купи 2 години по-късно за 1.65 млрд. долара.

 

До момента от Google не са отчитали дали сайтът е печеливш или не. Но пазарът на реклами онлайн ще достигне 42 млрд. долара само в САЩ през тази година, като според eMarkerer, интернет видеото ще увеличи своя дял от 8% от него в момента до 15 на сто.

 

Според анализатори, цитирани от Financial Times, около 10% от видеата в YouTube са платени.