H&M, Zara и Mango – това са топ 3 на глобалните търговски компании, които имат най-агресивна стратегия за експанзия в Европа през 2015 г., показват данните на консултантската компания JLL.

Компанията е изследвала 57 града на Стария континент, които са най-атрактивни за глобалните ритейлъри. 

Консултантите обаче не са събирали данни за българския пазар, макар и особено през последните година-две да се наблюдава сериозно разширяване на някои от глобалните брандове, присъстващи в страната, включително и извън София. Най-видимо е засилването на присъствието в големите градове на H&M.

Централна и Източна Европа като цяло е все по-привлекателен пазар за глобалните търговци, посочва се в доклада. Най-облагодетелствани се оказват Киев, въпреки конфликта в Украйна в момента, Белград, Загреб, Анкара, Братислава и Букурещ.

Топ 10 на глобалните търговски вериги, които имат сериозни планове за разширяване на европейския пазар, включва още The Body Shop, Benetton, Lush, Hugo Boss, Diesel, Tommy Hilfiger и Timberland. 

Сред водещите 25 компании се нареждат още веригата кафенета Starbucks, веригата за спортни стоки Adidas, производителят на луксозни стоки Louis Vuitton, веригата за облекло Max Mara, Apple и други.

Най-предпочитаният от глобалните ритейлъри пазар през тази година е Лондон. Вторият най-атрактивен град за търговците е Париж, а Москва остава на трето място въпреки санкциите срещу Русия и нестабилната политическа среда. Другият водещ руски град, привлекателен за световните брандове, е Санкт Петербург, който заема 12-а позиция в класацията.