Социалната мрежа CouchSurfing e на път да скъса с филантропията и да започне да преследва печалбата. Така в годината, в която интернет-събратята й като Facebook, Twitter или LinkedIn успяха да привлекат атрактивни инвеститорски апетити, и каналът за общуване на пътешествениците по света е на път да се комерсиализира.

По информация на Forbes собствениците на сайта са получили помощ в размер на $ 7.6 млн. от две инвестиционни компании -  Benchmark Capital и Omidyar Network, които са типичните представителки на бизнеса, който търси печалба.

Статусът на организация, която не се интересува от възможността да генерира приходи, ни пречи да се развиваме, казва съоснователят на CouchSurfing Даниел Хофър. Корпоративният статус вече ще ни позволи да инвестираме пари в мрежата и да я направим по-гъвкава, за да изпълнява тя своята социална мисия.

В момента мрежата има над 3 млн. потребители, а в нея работят 30 души. Дори и комерсиализиран, сайтът не смята да направи членството в него платено. Като за начало CouchSurfing ще наеме екип от компютърни специалисти, които да помогнат за усъвършенстването му на техническо ниво.

Сайтът не е единственият, който предоставя възможност за общуване между пътешествениците по света. Той е първият и най-големият, но вече има своите имитатори и последователи, като например Tripping.com, който неотдавна привлече инвестиция от $ 1 млн. от Quest Venture Capital.

През тази година през CouchSurfing са установени повече от 5.6 млн. връзки между пътешественици. Това са хора, които пътувайки са намерили къде да пренощуват без пари, с кого да изпият по кафе в непозната държава или просто да получат информация за забележителностите, които като туристи биха могли да посетят по време на своите пътувания. Една от най-симпатичните истории за тази година, която в офиса на компанията обичат да разказват напоследък, е за един монголски овчар, който приютил 100 сърфисти от мрежата през тази година.

Нямам представа дори как тези хора са се свързали с овчаря, как въобще този човек влиза в интернет, но е факт, че той е дал подслон на тези пътешественици през годината и те са си изкарали страхотно, живеейки в юртата му, казва съоснователят на социалната мрежа Даниел Хофър.