Световната финансово-икономическа криза ще има отражения и върху туристическия бранш, но дори в световен мащаб представителите на сектора гледат на случващото се по-скоро реалистично, отколкото с паника. Това каза председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова в предаването „Седмицата” на Дарик. Според нея независимо от влиянието на кризата последното нещо, за което хората ще престанат да харчат пари, са удоволствията, храната и напитките. Ще настъпи преструктуриране на туристическия сектор, ще се реализират нови курорти и типове услуги на по-ниски цени, но в никакъв случай в сектора няма усещане за световен проблем, заяви още Крушкова и добави:

Туристите ще пътуват по-наблизо и за по-малко пари. Страните се ориентират към вътрешния пазар, към това самите граждани на съответната страна да открият своята страна, да остават своите пари на територията на собствената си страна. Малко е вероятно е да има ръст на екскурзиите до далечни дестинации, на пътуванията, които са свързани със средна класа туризъм. Това, което се очаква като ръст през следващата година и което ще повтори изтичащата 2008 година, е ръст в обхвата на супер лукса в туристически услуги и на евтиния туризъм. В България през тази година имаме феноменален ръст от почти 20%.

Малко страни могат да се похвалят с такъв ръст на туристите. Това от една страна е радостно, от друга страна ни задължава през следващата година да имаме едно точно толкова адекватно поведение, колкото и тази година. Да запазим това съотношение: качество на услугата – цена на стоката, защото туризмът наистина е стока, която се продава, и да акцентираме върху нашите пазари, които тази година имаха ръст. Януари и март се очертават като по-слабо заети, но това със сигурност ще се компенсира, каза още председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова по повод предстоящия зимен сезон. По думите й, английският пазар, макар и свит, ще бъде гост в нашите зимни туристически райони, ще се увеличи и интересът от руска страна, каза още Крушкова.