Телекомът Vivacom, в който влизат БТК и дъщерната й Vivatel, грубо нарушава процедурата за преносимост на фиксираните номера, заявиха от М-Тел в писмо до Комисията за регулиране на съобщенията.

В писмото пише, че компанията възпрепятства абонатите, които искат да прехвърлят телефонния си номер към друг оператор, като не приема заявления за преносимост във всички свои магазини. Процедурата за преносимост изисква от операторите да приемат такива заявления във всички свои обекти.

Въпреки изричното изискване на процедурата по преносимост, в Общите условия на Vivacom е вписано, че пренасянето на номер извън мрежата на компанията става след подаване на заявление само в определени търговски центрове, посочени на интернет страницата на предприятието, коментират в писмото си конкурентите им от М-Тел. Те добавят, че броят на градовете, в които хората могат да се откажат от Vivacom, е едва 49, но заявления за пренасяне в мрежата на Vivacom се приемат в 115 града.

От М-Тел са категорични, че ситуацията ощетява абонатите в малките градове, които искат да се откажат от Vivacom и да се възползват от услугите на друг оператор. Независимо че в техния град има търговски обект на Vivacom, нейните клиенти са принудени да пътуват най-малко два пъти, при това само в работно време, до друго населено място, за да прехвърлят номера си. Това ги поставя в неравностойно положение спрямо тези, които биха пожелали да прехвърлят номера си към мрежата на Vivacom, допълват от М-Ттел.

В писмото си Мобилтел призовава регулатора да предприеме необходимите мерки, с които да прекрати практиката от страна на Vivacom.