На 650 милиарда долара са оценени загубите за американските компании, причинени от ненужна електронна кореспонденция и телефонни разговори, съобщава БГНЕС.

Точно толкова струва времето, което служителите отделят да отговарят на безполезните за тях имейли, включително и за разговори по телефона, в които трябва да потвърждават, че са получили съобщенията.

Данните са от проучване на компанията Basex за 2006 година.
Проблемът ще се задълбочи през следващата година, поради все по-големия обем на ненужната информация, предупреждават анализаторите. На служителите ще е необходимо от 10 до 20 пъти повече време, за да влязат “в час” след прекъсванията, свързани с отговори на нежеланата е-поща,обаждания по телефона и др.

Анализаторите от Basex препоръчват на бизнеса да организира така кореспонденцията, че тя да не отнема напразно времето на получателите. Вместо да звънят до получателя за потвърждение, изпращачите на имейли могат да направят заглавията на писмата по-информативни. Друга препоръчителна мярка е имейлите да не се изпращат до всички получатели от списъка с контакти.