Неохим АД-Димитровград отчете нетна загуба от 10.843 млн. лв, за 2010г., след загуба от 17.849 млн. лв. за предходната година.

 

Нетната загуба на акция за миналата година е в размер на 4.09 лв. като днес книжата на компанията поевтиняха с 0.41 %, до средно 36.89 лв.

 

Приходите от основната дейност на дружеството са нараснали до 159 млн. лв. през 2010 г., спрямо 104 млн. лв през 2009 г.

 

За “Неохим” АД – Димитровград основна суровина за производството на продукти от неговата производствена гама е природният газ. От дружеството считат, че колебанията в цената на природния газ трудно могат да се прогнозират, а от там и да се реагира в съответствие с изменението й.

 

На вътрешния пазар влияние за негативния резултат за 2010 г. оказват проблемите с финансирането на селскостопанските производители. Колебаещите се изкупни цени на

земеделската продукция, както и увеличената ценова конкуренция на други местни производители също оказват влияние.

 

Дружеството извършва своята дейност при активен обмен с чуждестранни доставчици и клиенти. Поради това то е изложено на риск, основно спрямо щатския долар.

 

Характерно за производствения процес на фирмата е неговата непрекъснатост в рамките на 6-9 месеца. През останалото време производствените инсталации подлежат на текущ ремонт, с който се обезпечава непрекъснатостта на производството. Това съвпада с третото тримесечие на годината. Основна цел е постигането на пълна натовареност на производствените мощности - над 70%, за да се намали себестойността на изделията, а оттам запазване цената на крайния продукт при покриване на стандартите за качество.

 

Основните потребители са в селскостопанските райони. Затова и целта на дружеството е продукцията да е максимално близо до тях. Има изградени складови бази в основните селскостопански райони в страната. Материалните запаси се поддържат в оптималния минимум.

 

Продажбите на продуктите на компанията през IV-то тримесечие на 2010 г. са нараснали с 58% спрямо деветмeсечието, което може би е сигнал за стабилизиране на пазара.

 

Разработването на нови пазари, както в страната, така и в чужбина и навлизането в Европейския съюз са приоритети на фирмата.

 

* Не е препоръка за вземането на инвестиционно решение!