NOVA развива портфолиото си така, че да изпреварва, а не да следва събитията и промените на медийния ландшаф, заяви главният оперативен директор на "Нова броудкастинг груп" Вики Политова.

В интервю за „24 часа“ тя коментира ситуацията на медийния пазар у нас:

- Как телевизия успя да увеличи зрителите си? Според финансовите резултати на групата за второто тримесечие на 2016 г. “Нова броудкастинг груп” има нов ръст на приходите и зрителския дял. 

- Към настоящия момент на 2016 г. отчитаме най-високи приходи, които компанията някога е правила. Нещо повече, бележим подобни резултати сега при значително по-малък пазар спрямо пика на 2008 г., което говори за огромния потенциал на нашата медийна компания и за правилни управленски решения.

- Какви са зрителите на Нова според възрастта им? 

- Нова тв е предпочетеният избор на зрителите сред активната аудитория (18-49 г.) за 2016 г., достигайки до 24,3% от тях, което е с близо 5 пункта повече спрямо втората по гледаемост телевизия Би Ти Ви (19,5%) според проучванията на “Нилсен Адмосфиър”. На групово ниво “Нова броудкастинг груп” също изпреварва конкурентната “Би Ти Ви медиа груп” с 4,3 пункта, като достига до 33% от зрителите в активна възраст с портфолио от 5 канала, спрямо 28,7% за втората медийна група с портфолио от 6 канала. Увеличаването на зрителския ни дял е резултат именно от дългосрочната и последователна стратегия на компанията за инвестиции в бизнеса чрез иновативни продукти и промяна на стереотипите в програмирането.

 - Станаха ли новините на Нова тв най-гледани? 

- Централната и късната емисия, следобедните новини и сутрешният блок “Здравей, България” са лидер сред активното население (18-49 г.), като доверието на зрителите продължава да расте. Този факт беше потвърден и от независимо представително проучване на GfK България, проведено през май тази година в градове с над 50 хил. жители. Предпочитанието на зрителите към новините на “Нова” е устойчива тенденция, а процентът на тези, които избират новинарските емисии на медията, нараства прогресивно през последните 4 г. - от 32% през 2012 г. до 53% през 2016 г.

- 2015 г. беше най-успешна за “Нова броудкастинг груп”. Какво предстои до края на 2016 г. и резултатите от тази година ще успеят ли да задминат тези от 2015 г.?

- Действително “Нова броудкастинг груп” през 2015 г. отбеляза рекордни резултати във всички бизнес направления и се превърна в най-голямото медийно предприятие в България – като аудитория и приходи. Вярвам в успеха на предстоящия телевизионен сезон, защото Нова тв ще предложи комбинация от иновативна програмна схема, старт на два изцяло нови за България проекта, както и поредица от вече наложили се успешни предавания и сериали. За първи път тази есен ще представим сезон “2 в 1”, като въвеждаме нова програмна схема – два сезона в един. В началото на септември стартираме с “ВИП Брадър”, “Откраднат живот” и “София - Ден и Нощ”. 

В рамките на същия сезон – от ноември, ще представим за първи път два изцяло нови за България телевизионни формата - “Пееш или лъжеш” и “Bake off: Най-сладкото състезание”. Също от ноември стартират и нови сезони на две утвърдени вече продукции - “Аз обичам България” и “Мис Пепеляшка”. Българският зрител ще гледа за първи път подобна жанрова палитра от програми в рамките на един сезон. 

Другото, с което ще откроим есенния сезон на Нова тв, е концерт спектакъл на открито на националния празник – 6 септември, в центъра на София. Концертът ще премине под мотото “Заедно сме номер 1” и така Нова тв ще е първата медия, която открива новия си сезон със спектакъл на живо пред публика. Любими български изпълнители ще излязат на една сцена с лицата на Нова тв, а най-новите уебпродукции на “Нетинфо” също ще са част от програмата.

- У нас все още две пийпълметрични агенции измерват рейтингите. Вие работите с “Нилсен”, но следите ли резултатите на другата агенция – ГАРБ? Какво показват нейните числа? Защо продължава голямото разминаване в данните на двете агенции? 

- Ние работим единствено с данните на “Нилсен Адмосфиър” Не следим данните на новопоявилата се през 2015-а рейтинг агенция, за която пазарът не знае много. Според нас е важно всички в индустрията да разчитаме на международна, опитна и независима агенция за измерване на гледаемостта, а “Нилсен” е и най-голямата в света и тя безспорно може да изведе пазара на едно следващо ниво на мерене и доставка на данни за крос медийно съдържание, прилагайки международен опит и know how. Спокойни сме, че вземаме правилни решения на база проучванията на “Нилсен Адмосфиър”, и успехът ни за втора поредна година го доказва. Много от клиентите също виждат резултатите на едно по-ефективно медийно планиране и таргетиране чрез данните на “Нилсен”, което неминуемо води до увеличение в продажбите и съответно в ръст на рекламния пазар.

 - Какви предизвикателства предстоят за индустрията? 

- За да можем да продължим да инвестираме в разнообразно съдържание, е много важно да се ограничи пиратството, което все още е проблем за нашата индустрия. В това число нерегламентираното излъчване на нашите канали в хотели и заведения. 

- Вие лично какво гледате по телевизора вкъщи? 

- Предимно новини и публицистика. Но аз също съм променила в някаква степен своите навици на потребяване на развлекателно съдържание и съм преминала частично и онлайн, така както се случва с голяма част от публиката.

Вики Политова завършва Американския университет в Благоевград със специалностите “Бизнесадминистрация” и “Политология и международни отношения”. Има и магистърска степен по бизнесадминистрация от Университета в Линкълншир и Хъмбърсайд, Великобритания (University of Lincolnshire and Humberside).  Между 1996 и 2000 г. е член на борда на директорите и изпълнителен директор на българското звено на рекламната агенция “Лео Бърнет”  Работи в Би Ти Ви от създаването ѝ през 2000 г., където до 2005 г. отговаря за продажбите, а след това поема последователно управлението на медията до 2014 г.

От май 2014 г. е главен оперативен директор на Nova Broadcasting Group. Омъжена, има дъщеря и син.