* Актуализирана информация!

Въвеждането на стандарти за качество за специализираните видове туризъм е заложено в новия Закон за туризма. Това съобщи ресорният зам.-министър Иво Маринов.

Той и министърът на икономиката Трайчо Трайков представиха мащабна рекламна кампания, която ще популяризира България като целогодишна туристическа дестинация в Европа. Според Маринов, след приключването й се очаква ръст на потока от туристи с 4-5%.

Кампанията започва на 6-ти септември, обясни министър Трайчо Трайков. На старта сме на един много интересен и полезен проект. В случая говорим за бюджет от 7.5 млн. лв. за излъчване на имиджова национална туристическа реклама по паневеропейски телевизии с аудитория от няколко стотин милиона домакинства. 7.5 млн. лв. са близо два пъти повече от средногодишния нормален бюджет на министерството за туристическа реклама. Аудиторията на телевизиите спрямо милионния поток от туристи, който посрещаме годишно, е сто пъти повече достигнати потенциални туристи, пресметна министър Трайков.

Три клипа ще представят страната ни като атрактивен за чужденците вариант за почивка. Рекламата на българския туризъм ще се излъчва по Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel. Те са с продължителност от по 30 секунди, като страната ни ще рекламира зимните и летни курорти, еко- и селски туризъм, културното наследство и други забележителности. Клиповете ще бъдат излъчени повече от 3 000 пъти, излъчвани в най-гледаните часове от денонощието, в продължение на девет месеца и ще звучат на пет езика – български, английски, немски, френски и руски. Допълнително ще бъдат заснети репортажи за предаването Sport Trips на Eurosport, за представяне на два града от България в рубриката Metropolitans на Euronews с рекламна заставка за Eurocities и кратък репортаж за културното наследство и природните забележителности в България от National Geographic Channel.

Средствата за реклама възлизат на повече от 7.5 млн. лева. 85% от парите са осигурени чрез проект по Оперативна програма „Регионално развитие”, а останала част – от националния бюджет.

Изработването на клиповете е струвало на държавата почти половин милион лева, обясни зам.-министър Иво Маринов. По думите му, част от тези средства са платени авансово от бившата Държавна агенция по туризма през 2008 година, а последното плащане е направено през тази година от мегаведомството на Трайчо Трайков.