Награда за „Най-добра бизнес компания” ще има и у нас от догодина. Конкурсът е инициатива на Сдружението на фамилния бизнес в България и ще бъде организирано по модел на световната награда Family Business Award, която се връчва вече 14 години.

Критериите, на които участниците ще трябва да отговорят, ще бъдат разработени от PricewaterhouseCoopers Bulgaria в рамките на партньорството между двете организации, което ще включва и  изследване на дейността на фамилните компании у нас.

Фамилният бизнес в България има двайсетгодишна нова история. По наши наблюдения в страната има най-различни по големина дружества, които покриват целия спектър на икономиката, но все още нямаме точен и ясен отговор на въпроса „къде сме ние?” на общата карта на бизнеса в България, коментира Христо Илиев, Президент на Сдружение на фамилния бизнес – България.

Проучването ще ни помогне да дефинираме профила на фамилния бизнес в България, а учредяването на наградата ще подчертае значението и мястото на фамилните бизнеси в икономиката ни. Вярвам, че чрез тях ще мотивираме и амбицираме не само членовете на организацията, но и всички останали семейни компании да покажат по-сериозни постижения и да споделят своите успешни практики, посочи още Илиев. 

Награди ще бъдат връчени в три категории: „Най-добра фамилна компания”, „Най-успешен мениджър, представител на новото поколение” и „Най-добро медийно отразяване на дейността на фамилния бизнес в България”. Конкретните параметри и членовете на журито ще бъдат публично обявени в началото на 2010 година.

Критерии ще обхващат не само финансови резултати, но и такива, свързани с уважението и лоялността към традициите, наследствеността и семейните ценности, както и към служителите и партньорите. Важен критерий е и успешното адаптиране на младото поколение към практиките във фамилния бизнес и изграждането на управленска култура.