Опасенията за това накъде ще тръгне икономиката на страната са охладили ентисуиазмът на американците през изтеклия месец да купуват коли, показват последните данни.

Анализаторите коментират, че това е сигнал за неустойчивостта във възстановяването на автомобилната индустрия в страната.

General Motors, Ford Motor Co.и Chrysler Group LLC обявиха, че през юни продажбите им на нови автомобили и камиони са се понижили с 12 до 13 на сто на месечна основа. В същото време Toyota Motor Corp. е отчела свиване с 14 на сто, Nissan Motor Co. -  спад с 23 %, а при Honda и Subaru се наблюдава понижение на продажбите с 9 процента спрямо резултатите за май. Hyundai обаче е устоял на тенденцията с лек растеж на продажбите - 4 %.

Хората се въздържат от покупки на скъпи и дълготрайни стоки, тъй като продължават да се безпокоят за безработицата и цените на жилищата, е обяснението на анализаторите. Пестеливостта на потребителите би могла да означава тежко лято за автомобилопроизводителите, които се надяват да подобрят продажбите си след мрачната 2009 година, коментират наблюдателите. AP