По 81 потребители се жалват всеки ден за нарушаването на правата им. Според данните на Комисията за защита на потребителите през 2015 г. са постъпили 20 453 жалби и сигнали. Най-често жалбите и сигналите са за възникнали казуси, свързани с комуникационна техника (37%), с обществени услуги (19%) и с битови уреди (11 на сто).

Следват ги жалбите за ползване на битови услуги (6%) и за купуване на обувки и кожени изделия (6 на сто). Пет на сто от жалбите са за дефектна аудио-визуална техника. Гражданите са търсили съдействието на КЗП и при ситуации, свързани с пазаруването на храни и напитки (3 на сто). Най-малко са оплакванията за ползване на туристически услуги и за потребителски кредити и покупки на облекла.

В сравнение с 2014 г. броят на подалите жалби е скочил с 12 на сто, отчитат още от КЗП.

Най-голям спад на нарушенията се отчита в сектора на онлайн пазаруването. С около 35 процента е намалял през миналата година броят на случаите, в които търговците в интернет не са предоставили задължителната по закон преддоговорна информация - данни за доставчика, условия за продажбата, съществени характеристики на стоките. Близо два пъти по-рядко се среща и най-често констатираното в предходни периоди нарушение - съкращаването на 14-дневния срок за безусловен отказ от онлайн-покупка.

Добър знак е, че продължава да расте броят на хората, които се обръщат към КЗП, тъй като това означава, че има повишено доверие в институцията и по-висока потребителска култура, коментира председателят на КЗП Димитър Маргаритов.