Куриерската компания "Спиди" ще разпредели по 1.05 лв. дивидент на акция, стана ясно от решенията на общото събрание на акционерите на дружеството. За целта ще бъдат отделени общо над 5.6 млн. лв. от печалбата. Размерът на дивидента само за физическите лица ще е 0.998 лв. нетно, след като се удържат 5% данък. Право на плащане имат всички, които са вписани като акционери до 14 дни след събранието, или до 16 юни.

Очаква се изплащането да започне около 24 юни, уточняват от "Спиди". Акционерите със сметки в инвестиционни посредници ще получат парите си през тях, а останалите – през клоновете на "Уникредит Булбанк", пише "Капитал Daily".

Миналата година куриерската компания приключи с печалба от 9.65 млн. лв., с 9.4% ръст спрямо 2013 г. Голяма част от печалбата, разпределяна като дивидент, ще отиде в новия голям акционер на "Спиди" - френската GeoPost.

Oт миналата година френската група държи 25% от капитала на българското дружество. Така приходът за него трябва да е над 1.4 млн. лв. Мажоритарен акционер си остава Валери Мектупчиян чрез "Спиди груп", а около 10% от книжата на куриерското дружество са свободно търгувани. След новината за дивидента акциите на "Спиди" поскъпнаха с 1.1% до 32.10 лв.

Разпределянето на дивидента беше очаквано, а компанията все пак запазва и част от печалбата си за финансиране на развитието си. Сделката с GeoPost беше двустранна – в резултат на нея "Спиди" придоби българското "Геопост" и румънското поделение на френската група.

Това позволи "Спиди" да започне предлагане на една цена за пратки от и до България и Румъния, а отскоро и Гърция, чрез гръцки партньор. "Спиди" разшири дейността си в бизнес доставките и чрез друго партньорство – това с една от най-големите палетни мрежи в Европа – Palletways.

Плановете са от юли да се предлага превоз на палетни пратки до всички държави в Европа. Засега прогнозите са ръстът на приходите на "Спиди" да продължи и тази година. Със сигурност това ще се случи по естествен път, след като в резултатите ще се включат българското и румънското дружество на GeoPost. Отделно ръководството очаква органичен ръст и от досегашния си бизнес, както чрез нови офиси, така и чрез увеличение на оборота от клиентите.