Първичното публично предлагане на компанията "Сирма Груп Холдинг" на Българската фондова борса предстои през септември.

Семантичните технологии се опитват да избягат от сферата на големи, скъпи проекти, които изискват експертно разбиране и много високо ниво на експертиза от страна на клиента, посочва Атанас Киряков, изпълнителен директор на българската компания, разработила продукта Ontotext и платформата NOW, цитиран от БНР.

"В момента тези технологии се използват най-вече в проекти на Fortune 500 организации, на най-големите компании на планетата, защото изискват голяма инвестиция. Най-важното, което се опитваме да променим, е да направим тази технология достъпна за средни и малки фирми, и за индивиди. Част от усилията в тази посока са свързани с развитие на технологии за персонализирано доставяне на информация. Ако досега фокусът ни е бил върху анализ на текст и данни, независим от конкретния човек, сега все повече се опитваме да направим анализ, който тръгва от интересите, знанията и профила на конкретния читател".

Според Атанас Киряков Ontotext е може би най-големият софтуерен бизнес, който е притежаван и управляван от България, а не е клон на някоя международна фирма.

"Уникални сме спрямо другите български фирми с това, че развиваме търговска дейност в много индустрии и региони. Имаме сериозен бизнес и големи клиенти на всички континенти. Не се конкурираме с индийци или с украинци за евтини аутсорсинг услуги. Правим високоспециализирани продукти и вярваме, че БФБ-София ще оцени потенциала на такъв бизнес. Освен това мислим, че е по-добре по този начин и ние да помогнем за развитието на българската икономика. В избора си дали да излезем на БФБ-София или на друга, счетохме, че ще бъде най-добре да започнем от тук, като имаме планове след това да направим публични предлагания и на други борси".

Първичното публично предлагане на "Сирма Груп Холдинг" е планирано да стартира на 16 септември. 

След като проспектът беше одобрен от Комисията за финансов надзор на 21 юли, компанията ще предложи общо 18 491 858 броя обикновени акции, от които 16 000 000 са нови акции, а 2 491 858 са съществуващи, с номинална стойност 1 лев. Диапазонът за емисионна стойност на акциите в IPO-то е от 1.20 лв. до 1.65 лв. Предлагането ще се счита за успешно, ако бъдат записани минимум 8 млн. aкции.

Сред клиентите на българската компания са BBC, Press Association, AstraZeneca, British Museum, Financial Times и др.

Следващите проекти на българската компания ще целят тази технология да се достави на все повече клиенти във все повече индустрии, като в момента навлизат във финансовата сфера. Затова ще им помогне и сключеното преди месец партньорство с американската компания Keen Analytics, която се очаква да помогне на българите с маркетинг на тамошния пазар за достигане до по-голяма част от клиентите, основно във финансовия сектор в САЩ.