Около 2.5 милиона лева са нужни за текущ ремонт на фериботен комплекс Варна, а в дългосрочен план трябва да се търси стратегически инвеститор, който да внедри модерни технологии. Това заяви председателят на българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика Георги Минчев. По думите му България може да стане лидер във фериботното плаване в Черноморския регион, като инвестира в изграждането на инфраструктура и съоръжения. През първите 10 месеца на тази година по фериботната връзка Варна-Кавказ са преминали около 80 хиляди тона превози, а заради недостатъчния капацитет вече има опашки от чакащи за превоз.

Според Георги Минчев пари за ремонт на фериботния комплекс трябва да отделят дружествата БДЖ, НКЖИ и ДП „Пристанищна инфраструктура”. Нужно е разширяване на капацитета на комплекса, тъй като през следващата година се очакват двойно по-големи обеми от превози, обясни Минчев. По думите му досега Русия е инвестирала в комплекса в Кавказ над 40 милиона евро и продължава технологичното му изграждане. В момента основният поток от превози по тази връзка идват от Русия, като се пренасят втечнени газове и други стоки.

„Това, което трябва на всяка цена да се развие, да се достигне насищането на фериботната връзка с достатъчно голям български транспорт. Защото за момента тя обслужва преди всичко руски производители и производители от Средна Азия”, каза Минчев.

Според него към средата на следващата година може да се очаква пускането на първия български кораб по фериботната линия Варна-Иличовск. До края на 2011-та година България трябва да запълни квотата си от три кораба по това направление.