Турция започва да строи четвъртия по дължина висящ мост в света.  Мостът ще бъде с шест платна и е част от проекта на магистралата, която свързва градовете Истанбул и Измир в Западна Турция. Германската компания Siemens ще е отговорна за разработването, монтажа и въвеждането в експлоатация на всички компоненти и системи за контрол на трафика. Клиент е японската компания IHI Инфраструктурни системи. Договорът, който ще изпълнява Siemens, е на стойност около 17 млн. евро. Въвеждането в експлоатация на моста е планирано за 2015 г.

 

Siemens ще оборудва дългия почти три километра магистрален мост в източния край на Мраморно море в Турция с най-съвременните технологии за контрол на трафика. Това включва система за контрол на трафика, технология за наблюдение и компоненти за поддържане на техническата инфраструктура - като комуникационната техника и оборудването за камерите, електрозахранване, поддържането на осветлението и вентилацията.

 

Ядрото за управление на трафика ще включва център за контрол на трафика и технология за контролиране на интегрираните операции. Системата за контрол на трафика съчетава всички операционни дейности и преноса на данни в контролния център, направлява потока на трафика и следи за ситуацията на магистралния мост. Операционните системи ще контролират и управляват осветлението, вентилацията и захранването на моста с електроенергия.

 

Районът около Измир е изложен на сеизмична активност и следователно изисква специална технология за мониторинг. Интегрирани сеизмични датчици ще следят непрекъснато стабилността на инфраструктурата и доставката на данни за състоянието на компонентите и поддържащата инфраструктура.

 

Siemens също така ще доставя и компоненти за техническата инфраструктура като технология за наблюдение и контрол на центровете за спешни повиквания за новата сграда в Турция. В допълнение ще бъдат осигурени цялостната система за осветление на моста и системите за контрол на въздушния поток, както и системите за изсушаване на въздуха за греди, кабели и стълбове. Система за контрол, наблюдение и събиране на данни (SCADA) ще се използва за процеса на мониторинг и контрол на цялата технология.

 

Изграждането на моста и 420-километровата магистрала между Истанбул и Измир е част от най-големия магистрален проект в Турция към днешна дата. Този нов мост от шест платна ще намали времето за пътуване между двата града от осем на четири часа. Новата магистрала ще облекчи трафика в централната част на Истанбул, като го пренасочи към предградията на града.