Преди началото на Олимпиадата в Сочи президентът на Русия Владимир Путин обозначи целта на тези Игри за Русия. Той каза: „Трябва да излезем от инертното си състояние. Нужно ни е да почувстваме, че можем да осъществяваме мащабни проекти". И реално се получи мащабно - в зависимост от вида спорт всеки медал струваше на страната сумата от 60 милиона до 2.9 милиарда рубли, пише „РБК Дейли".

По оценката, огласена от Путин, в Олимпийските обекти са вложени 214 милиарда рубли: от които 100 милиарда са държавни, а 114 милиарда са от инвеститори. Ако се раздели бюджетът на броя на медалите на отбора на Русия, то всяка награда струва на руснаците 6.48 милиарда рубли.

Доходите от продажбата на билети могат да възстановят едва 5% от разходите за Олимпиадата. Рекламодателите при откриването на Игрите донесоха за „Первий Канал" и „Россия 1" около 140 милиарда рубли. Още толкова вероятно е донесло и закриването, но тези пари ще отидат в портфейла на телевизиите и ще се върнат в хазната във вид на данъци.

Тези данни потвърждават, че Олимпиадата в Сочи е по-скоро имиджов проект, а не комерсиален. Положителните публикации за Игрите в руските медии са 2379 на брой, а негативните са 553, т.е. 18%. Отечествената преса обаче едва ли може да се смята за показателна с оглед на броя на изданията, до една или друга степен контролирани от държавата, пише изданието.

В чуждестранните медии избухнаха цели битки за плюсовете и минусите на избора на Сочи за домакин на Зимната олимпиада. Там успяха да се надсмеят над неудачно разположените батареи и да позлословят заради неразкрилото се олимпийско колело на церемонията за откриването. Много внимание се отдели на ролята на Владимир Путин, имаше опасения за атентати, а във втората седмица на Игрите се обсъждаше ролята на Русия в събитията в Украйна.

The Washington Post признава, че в края на краищата решението за провеждане на Зимната Олимпиада в Сочи е било правилно.("Фокус")