Близо 80 на сто от българите предпочитат да плащат лично при доставка от онлайн магазин, вместо да дадат данните си от кредитната или дебитната карта. 14% плащат с карта, а само 3% правят банков превод и същият процент използват услугата PayPal за заплащане. Това сочат данните на изследователска агенция Nielsen Admosphere Bulgaria.

В проучването респондентите бяха попитани и за някои специфични стратегии за онлайн пазаруване. Резултатите показват например, че 47% от анкетираните, които купуват в интернет, предпочитат да пазаруват без регистрация, когато това е възможно. 40% използват само проверени или надеждни електронни магазини, като това е особено важно за мъжете.

Почти половината интернет потребители в България пазаруват онлайн поне веднъж месечно. Други 22% пазаруват в интернет около веднъж на всеки три месеца. Приблизително една четвърт от хората купуват през интернет по-рядко и едва 7% - никога. Няма значими различия в честотата на онлайн пазаруването при мъжете и при жените. При възрастовата група 45-54 годишни има по-силна тенденция да се пазарува по-често онлайн.

istock
istock

Тази година е особено интересно да се разгледа как навиците на хората, за електронно пазаруване са се променили по време на пандемия. Един от резултатите в проучването е, че близо една трета от респондентите в интернет са променили навиците си за онлайн пазаруване по време на пандемията. По-конкретно - 17% казват, че пазаруват електронно повече от преди пандемията, но от друга страна 14% твърдят, че пазаруват по-малко.

Пробутват ни ментета с дефекти за оригинални дрехи в нета

Жените са по-склонни да пазаруват онлайн в сравнение с мъжете (21% срещу 13%). За 69% от анкетираните, които обикновено пазаруват онлайн поне от време на време, пандемията не е променила нищо - те пазаруват приблизително по същия начин, както преди пандемията.

 Проучването е разгадало и какво има в пазарската кошница на потребителите: дрехи и аксесоари (48%), малки електроуреди (37%), обувки (36%), книги (29%) и електронни устройства като лаптопи, телевизори, смартфони и др. (27%).

istock
istock

Когато става въпрос за купуваните продукти, се наблюдава разминаване в различните социално-демографски групи. Например, жените пазаруват много повече  дрехи и аксесоари, но също и детски играчки, обувки и козметика. Мъжете са по-склонни да купуват електронни устройства като лаптопи, смартфони и др., както и малки електроуреди, авточасти или продукти за спорт и отдих.
 
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg