Пандемията COVID-19 промени поведението на потребителите. На първо място се намалиха посещенията в магазините и се увеличиха онлайн продажбите. Измени се и организацията на пространството в супермаркетите. Значително се увеличи търсенето на чисти продукти, портокали, замразени храни и продукти с местен произход.
 
Потребителите започнаха да харчат повече пари в супермаркетите, отколкото на местата, където продават готова храна, посочва The New York Times.
 
Посещенията са по-малко, а списъците по-точни.

Необходимостта да се избягват излишните контакти накара хората да съкратят количеството на посещенията в магазините и да си съставят максимално точни списъци за покупки. Според изследване на компанията McKinsey & Company, до коронавируса 19% от потребителите са си купували продукти повече от три пъти на седмица. През юни това число е паднало до 10%.
   
Интернет-магазините са препълнени със заявки.

Преди година 81% от потребителите, запитани от анкетираща компания, заявили, че никога не са си купували продукти за хранене чрез интернет. Освен това на онлайн покупките в САЩ се отреждат само 3% от оборота, или около 1,2 млрд. долара. През юни продажбите на храни през онлайн-магазините в САЩ правят оборот от 7,2 млрд. долара. Фермерите също са увеличили продажбите на своята продукция през интернет, като поръчките са скочили над 10 пъти в сравнение с предишната година.

istock
istock

Портокалите са най-търсената стока.

През май в магазините на дребно са продадени със 73% повече портокали, отколкото месец преди това. Продажбата на продуктите в категорията „натурални храни” са се увеличавали и преди пандемията, но с идването й търсенето им рязко се увеличава. На годишна база ръстът е със 78%.
   
Промени се структурата в магазините.

Пандемията откри път към появата по-широки коридори, нови методи на почистване и по-малко хора в магазините. И потребителите искат тези промени да останат. Също така се ускори растежа на количеството платежни приложения и точки на самообслужване. В много магазини вече има и каси, на които клиентите могат да сканират сами покупките си.

С 500 лева по-малко харчим на месец

По-малко акции и асортимент.

След десетилетие, в което много супермаркети се разширяваха, предлагайки огромно количество от продукти и марки, те започват да съкращават асортимента си. Няма повече безплатни мостри (това е риск за здравето) и има по-малко специални рекламни акции. Клиентите, които се стремят да влязат и излязат бързо, предпочитат стоки, които вече са им познати.
   

istock
istock

Повишен интерес към замразените продукти.

По данни на Американския институт търсенето на замразени продукти само за месец се е увеличило с 94%, сравнено с година по-рано. Първоначално потребителите са напълнили фризерите си с храна. За някои от тях замразените плодове и зеленчуци са станали по-евтина и по-надеждна алтернатива на пресните.

Местните производители се приемат като по-надеждни.

Неяснотата във веригите за доставка, трудностите при спазването на безопасност при производството на храна са способствали търсенето на повече местна храна. Много хора се ориентират към местни фермери или купуват продукти от локални магазини, показват изследванията.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg