Данъчната ревизия представлява голям страх за собствениците на бизнес, защото е свързана с цялостна проверка, тясно насочена към дейността на конкретната организация.

Научете повече за подготовката за тази процедура, за да бъдете запознати с последващите действия и да можете да сътрудничите максимално на екипа на НАП, който се е заел с вашия случай, като същевременно запазите самообладание и спокойствие.

По темата за подготовката за данъчна ревизия споделят информация от счетоводна къща Polejanov.com.

Повече за данъчната ревизия

Това е процес, при който се проверява дали наистина има съответствие между представената информация за физическите и юридическите лица в декларациите, отчетите и други документи, носещи такава стойност, имат съответствие с реалната дейност на предприятието. Освен това се проследява дали те са съобразно законодателството в България.

Данъчната ревизия се извършва от компетентни лица, назначени от Национална агенция по приходите, разполагащи с подходяща подготовка и обучение. Наричат се още ревизори.

Тази процедура може да възникне при преднамерена проверка, както и при случайна такава. След като вече са избрани организациите и техните обекти, които ще бъдат проверени, ревизорите се заемат със селектиране на информация, сверяване на данни, проверки и анализи.

istock
istock


Съвети за подготовка за данъчна ревизия

Подготовката за тази проверка, извършваща се от НАП, може да ви помогне да избегнете неблагоприятни последствия. От Polejanov.com дават следните съвети за подготовка, от които може да се възползвате:

1. Поддържане на прозрачност и точност в дейността на предприятието

Наличието на актуална и точна информация, която не е манипулирана, е основополагащо за положителния ход от данъчната ревизия.

2. Подготовка и съхранение на набора от документи, който ще бъде необходим

При данъчната ревизия ще се разгледа набор от документи, който може да включва фактури, банкови извлечения, отчети, счетоводни книги, носещи информация за доходите на компанията. Могат да се изискат дори и досиетата на работниците, водени от личен състав и ТРЗ. Важно за подготовката е да ги съхранявате правилно и да бъдете в готовност да ги представите при поискване.

3. Разбиране на причината за проверката

Въпреки че повечето такива процеси възникват на случаен принцип, може да се насрочат и с конкретна цел, особено при представяне на неистинна и манипулирана информация пред НАП или при подаден сигнал.

4. Консултирайте се със специалист при необходимост

Препоръчително е да потърсите съвети и насоки от специалисти, като експерт счетоводители, които да ви подготвят.

Това са основните начини за подготовка, които може да използвате, за да мине този процес възможно най-структурирано, бързо и безпроблемно за всяка страна.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase