Малко след празници и в летните месеци започват да се получават повече жалби, свързани с пътуване с въздушен превоз.

Това обясни пред БНР Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център за България, който предоставя безплатни съвети и помощ.


"На нашия сайт могат да се подават жалби".

Българите пускат най-много жалби за полети и онлайн пазаруване

Ако полетът ни закъснее повече от два часа, авиокомпанията е длъжна да ни осигури храна и освежителни напитки. Ако чакането е по-дълго, длъжна е да ни осигури нощувка. 

В случай, че това не се стане, пътниците могат сами да си платят тези разходи, но е добре да пазят касовите си бележки и фактури, за да могат след това да претендират пред авиокомпанията за възстановяване на средствата. 

Компенсация не се дължи, ако закъснението е извън контрола на авиокомпанията". 

istock
istock

В Европейския потребителски център се получават и жалби за нелоялни търговски практики при наем на автомобили на територията на ЕС, посочи Спасова.

Ще стане ли безплатен ръчният багаж в самолета

"Важно е при получаването на колата да се направят снимки или видео, ако има някакви драскотини, за да се докаже, че тези щети са били там".

При онлайн пазаруването е важно да проверим кой стои отсреща и ще вземе нашите пари, посъветва тя.

"Как може да се свържем с него. Ако липсва подобна информация, трябва да се замислим дали да купим от това място". 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase