Над 104 хил. абоната на столичната топлофикация, захранвани от 5051 абонатни станции, ще получат компенсация за оставането на студено повече от 48 часа по време на авариите. Това съобщи вчера за „Монитор” говорителят на „Топлофикация София” Елизабет Павлова.

„Нашата позиция е изразена още в четвъртък на сесията на Столичния общински съвет. От петък насам служителите в ТР „Изток” минават през входовете и разлепват съобщения и таблици. Текстът им е качен на сайта ни и всеки може да види как ще бъдат обезщетени хората. Компенсацията ще бъда в съответствие с методиката, одобрена от принципала на дружеството.

Тя е минала през всички комисии на ОбС и беше подкрепена от всички групи в съвета, включително и от групата на БСП. „Топлофикация” се е съобразила с всички предложения на общинските съветници”, обясни Павлова.

„Топлофикация София” ще обезщети засегнатите от аварията в топлорайон „София Изток” клиенти от кварталите: жк ”Младост” 1, 1А, 2, 3, 4, жк „Мусагеница“, жк „Дървеница“, жк „Студентски град“, кв. „Витоша“, „Гео Милев”, „Слатина” и „Ситняково”, кв. „Редута”, кв. „Иван Асен ІІ”, жк ”Яворов”, кв. „Подуене-център”, жк „Лозенец”, жк „Дианабад”, жк „Изток”, жк .„Изгрев, както и част от жк „Дружба 1” в района на ул. „Искърско шосе“, бул. „Цветан Лазаров“ и бул. „Брюксел“ и блокове №№ 417, 418, 419 в жк „Дружба 2”.

Останалите извън очертаните граници живеещи в жк „Дружба 2” и по-голямата част от „Дружба 1” не са били засегнати от аварията и нямат основание за обезщетяване. Към засегнатите от други аварии абонати от кв. „Надежда” и кв. „Люлин” ще се прилагат Общите условия, които не предвиждат обезщетяване на клиентите при отстраняване на авария и възстановяване на топлоподаването в срок от 48 часа, пише на сайта на дружеството.

От своя страна обмудсманът Мая Манолова заяви пред БНР, че следи действията на „Топлофикация“ по обезщетяването на гражданите, претърпели неудобства заради авариите. „Има много подводни камъни в обещанията на „Топлофикация“. Затова настоявам, докато има време, хората да си потърсят правата”, призовава тя.

„През тази седмица изпратих настойчиво писмо до ръководството на "Топлофикация" с искане да обявят на сайта си списък със сградите и абонатните станции, които ще бъдат обезщетени за причинените им неудобства, защото ако хората разберат след 15 март, когато получат сметките си за февруари, ще бъде вече прекалено късно да потърсят своите права по административен път или по съдебен ред. "Топлофикация" отрича, но аз съм го проверила от няколко източника, че данните ден по ден и час по час за това подавана ли е в една сграда топлинна енергия се съхраняват само 30 дни и след това се заличават”, припомни Манолова.

Според нея на 15 март, когато хората ще получат своята сметка за месец февруари, данните за това на 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 февруари имали ли са подадена топлоенергия или не, вече ще са изтрити от паметта на отчитащите уреди в абонатните станции.

Вижте още: 

"Топлофикация" променя част от фактурите след аварията в София  

Топлофикация събрала 15 млн. лв. от длъжници 

Дела за 250 млн. лв. води „Топлофикация“ срещу длъжници