От началото на декември с над 30 процента повече покупки са направени у нас онлайн в сравнение със същия период на миналата година. Това сочи проучване на сайта Aukro.bg.

Дрехи, обувки и аксесоари са най-търсените стоки - те са близо половината от общия брой онлайн покупки, направени през ноември и първата половина на декември 2010 г. На второ място по процент онлайн покупки в коледния сезон се нареждат телефоните – средно около 20%.

Поръчките за компютри са около една десета

от общия обем, сочи още статистиката. Трите категории най-предпочитани стоки за пазаруване онлайн се запазват непроменени спрямо същия период на миналата година. В същото време най-бързо развиващата се категория за последната 1 година е „Техника” (тв, аудио, камери и фотоапарати, навигация, игрови конзоли, дребна и едра битова техника). Тя бележи ръст от 400% в обороти за последната 1 година и се нарежда на пето място. На четвърто място в коледния сезон се намира категория „Бижутерия и часовници”.

Намирането на най-изгодните цени, спестяването на време и възможността за избор сред разнообразни продукти, са сред най-често изтъкваните причини от потребителите да пазаруват от дома. Групата на купувачите жени сред тях се е увеличила с 5% за последната година, като това отразява цялостната тенденция на интернет потреблението в България. През 2010 г. се забелязва

увеличение на броя онлайн магазини

и професионални търговци, които предлагат стоките си в него. Порталът предоставя възможност за избор сред над 1 милион артикула, често налични по две и повече бройки, с което надвишава значително асортимента на онлайн магазините.

Експерти прогнозират по-нататъшно бързо нарастване  на онлайн търговията у нас. Само за последните 2 почивни дни 18 и 19 декември 2010 г. в aukro.bg са разгледани над 2 000 000 страници с предложения за коледни подаръци. Един потребител разглежда средно по 11 страници с артикули на посещение. Така

България следва тенденциите в ЕС,

където кризата доведе до бум в покупките през интернет. Например във Великобритания е отчетена минутата с най-големи разходи за пазаруване онлайн - 832 000 паунда. Устройства на Apple като iPad и iPod, телевизори, видеоигри, играчки Lego и дигитални камери са хитовите стоки, пазарувани онлайн по времето за обедна почивка, когато офис служителите във Великобритания започват с коледните си покупки през компютрите на работното място, съобщава британският вестник "Телеграф".

Търговците на дребно често наричат първия понеделник на декември "маниакален" или "мегапонеделник", тъй като тогава най-рано потребителите започват да купуват подаръци онлайн, след като получат последната си заплата преди Коледа.